BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

JAKARTA, Indonesia and HANOI, Vietnam, Jan. 19, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- BUSINESSNEXT, a universe of composable enterprise solutions for BFSI, is revolutionizing the banking landscape globally with its customer experience platform, combining Digital Journeys, CRM, and Modern Lending capabilities. The platform is seamlessly enabling banks to simplify customer experiences and remove friction with the infusion of AI-ready data and private gen AI models customized for banking.

The commitment of BUSINESSNEXT to advancing financial inclusion is evident in its efforts to enable banks to embrace digital transformation fully. The company is empowering banks of all sizes in India, delivering more personalized, efficient, and intelligent experiences at every touchpoint. This initiative ensures that interactions with banks are not only richer, faster, and smarter but also align with the evolving needs of the digital-savvy Indian consumer. BUSINESSNEXT's impact has led to remarkable transformations for BFSI, with tangible results like below.

  • Bank Danamon: Achieved 180+ First Touch Resolution Request Types for its 10M+ customers and 10K+ users
  • T P Bank: Attained 66% increase in Service Quality Index and 115% increase in Lead Conversions with 3500+ users
  • Security Bank: Achieved 100+ touchpoints integration with 5800+ users
  • Kotak Bank: Witnessed a 40% impact with more than 13K+ users and 60M+ customers
  • HDFC Bank: Achieved an 86% improvement in the Customer Loyalty Index, marking a significant milestone in customer satisfaction with 68 million+ customers
  • State Bank of India: Recorded a remarkable 400% increase in lead conversions showcasing the platform's efficacy in driving tangible business outcomes with more than 48 crore+ customers
  • Axis bank: Accomplished 32+ system integration across 80K+ users and 2700+ branches

Outlining the key success metrics achieved by Banks, Sushil Tyagi, Executive Director, said, “Besides enhancing revenue and customer loyalty, BUSINESSNEXT is fostering productivity growth for every banker. Our suite of comprehensive solutions designed to modernize workforce operations, save time, and lower costs, enable banks to operate at peak efficiency. Nurturing customer loyalty at all touchpoints is a core focus for BUSINESSNEXT.”

BUSINESSNEXT empowers banks to deliver exceptional customer experiences effortlessly and at a rapid pace. By integrating innovative technology and fostering a customer-centric approach, it ensures that banks can build and maintain sticky customer loyalty, a crucial factor in today's competitive banking landscape.

About BUSINESSNEXT:
BUSINESSNEXT is a universe of composable enterprise solutions with a focus on banks and financial services globally. Recognized as a Visionary by leading industry analysts, it leverages technology, innovation, and experience to relentlessly deliver incredible, unique, and human experiences, acing the volatile and complex business environment. BUSINESSNEXT platforms namely CRMNEXT, CUSTOMERNEXT & DATANEXT are AI and ML-driven cloud-agnostic platforms dedicated to enabling digital transformations. It comprises an enriched portfolio of hyper SaaS modular solutions that are responsive, can readily plug & play, and has superlative integration capabilities with the ecosystem. BUSINESSNEXT today powers 1 million+ users across 65,000 branches and call centers, managing 1 billion end customers worldwide. BUSINESSNEXT has its USA headquarter in Raleigh, North Carolina and its international headquarter in Noida, India. It has a footprint across 5 continents and direct offices in 14 countries across the U.S.A, MEA, and APAC. For more information, visit https://www.businessnext.com/

Media Contact Information:
Gaurav Singh
+65-93855212
gauravsingh.sg@businessnext.com


BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

THỦ THUẬT HAY

Top 3+ ứng dụng ghi nhớ & quản lý mật khẩu tốt nhất 2018

Top ứng dụng ghi nhớ & quản lý mật khẩu tốt nhất 2018. Bạn đang phân vân lựa chọn một phần mềm giúp quản lý toàn bộ các mật khẩu của bạn? Câu trả lời có ở đây. Hàng năm có rất nhiều nghiên cứu công bố những mật

Sửa nhanh lỗi bluetooth laptop không tìm thấy thiết bị

Nhiều người dùng cho biết rằng bluetooth trên laptop của họ thường hay mắc phải lỗi không tìm thấy thiết bị. Nếu bạn cũng đã gặp trường hợp như trên, hãy tham khảo bài hướng dẫn bên dưới của để nhanh chóng giải quyết.

Những mẹo xóa vết xước màn hình điện thoại đơn giản

Thật vậy, chẳng cần đến những thủ thuật xóa bỏ vết xước cao siêu cũng như đòi hỏi công cụ chuyên nghiệp, người dùng có thể tự mình xóa bỏ vết xước màn hình điện thoại hay laptop bằng những mẹo vặt vô cùng đơn giản như

Khắc phục lỗi ổ cứng bị đầy do Camtasia

Nếu chắc chắn không cài đặt thêm phần mềm hay copy thêm dữ liệu gì vào ổ này, thì có thể khẳng định tới 90% nguyên nhân là do phần mềm ghi màn hình Camtasia.

Hướng dẫn cài phần mềm tăng tốc download miễn phí

hôm nay sẽ chia sẻ một phần mềm tăng tốc download miễn phí, cực mạnh mẽ và mang lại hiệu quả không kém so với IDM

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá Oukitel K6000 Pro pin 6000mAh thiết kế mạnh mẽ

Oukitel đã cho ra mắt K6000 Pro với nhiều nâng cấp đáng giá hơn K6000, ưu điểm tiếp tục là dung lượng pin khủng. Hôm nay chúng ta cùng mở hộp và...

Mở hộp và trải nghiệm nhanh camera Nokia 7 Plus: Rất ấn tượng

Toàn màn hình là xu hướng thiết kế của điện thoại thông minh trong năm 2017. Đại đa số các nhà sản xuất đã chuyển đổi một phần các sản phẩm chủ chốt của mình theo xu hướng này. Ở MWC 2018, HMD Global cũng không chịu

Nikon D7500 và D7200 - So sánh và đánh giá

Sau hai năm thống trị ở phân khúc semi-rpo của chiếc D7200, Nikon đã cho ra mắt D7500 với các tính năng khá cao cấp như của chiếc D500 được mệnh danh là “vua crop”. Nhưng sản phẩm mới cũng đã bị hãng loai bớt một vài