BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

JAKARTA, Indonesia and HANOI, Vietnam, Jan. 19, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- BUSINESSNEXT, a universe of composable enterprise solutions for BFSI, is revolutionizing the banking landscape globally with its customer experience platform, combining Digital Journeys, CRM, and Modern Lending capabilities. The platform is seamlessly enabling banks to simplify customer experiences and remove friction with the infusion of AI-ready data and private gen AI models customized for banking.

The commitment of BUSINESSNEXT to advancing financial inclusion is evident in its efforts to enable banks to embrace digital transformation fully. The company is empowering banks of all sizes in India, delivering more personalized, efficient, and intelligent experiences at every touchpoint. This initiative ensures that interactions with banks are not only richer, faster, and smarter but also align with the evolving needs of the digital-savvy Indian consumer. BUSINESSNEXT's impact has led to remarkable transformations for BFSI, with tangible results like below.

  • Bank Danamon: Achieved 180+ First Touch Resolution Request Types for its 10M+ customers and 10K+ users
  • T P Bank: Attained 66% increase in Service Quality Index and 115% increase in Lead Conversions with 3500+ users
  • Security Bank: Achieved 100+ touchpoints integration with 5800+ users
  • Kotak Bank: Witnessed a 40% impact with more than 13K+ users and 60M+ customers
  • HDFC Bank: Achieved an 86% improvement in the Customer Loyalty Index, marking a significant milestone in customer satisfaction with 68 million+ customers
  • State Bank of India: Recorded a remarkable 400% increase in lead conversions showcasing the platform's efficacy in driving tangible business outcomes with more than 48 crore+ customers
  • Axis bank: Accomplished 32+ system integration across 80K+ users and 2700+ branches

Outlining the key success metrics achieved by Banks, Sushil Tyagi, Executive Director, said, “Besides enhancing revenue and customer loyalty, BUSINESSNEXT is fostering productivity growth for every banker. Our suite of comprehensive solutions designed to modernize workforce operations, save time, and lower costs, enable banks to operate at peak efficiency. Nurturing customer loyalty at all touchpoints is a core focus for BUSINESSNEXT.”

BUSINESSNEXT empowers banks to deliver exceptional customer experiences effortlessly and at a rapid pace. By integrating innovative technology and fostering a customer-centric approach, it ensures that banks can build and maintain sticky customer loyalty, a crucial factor in today's competitive banking landscape.

About BUSINESSNEXT:
BUSINESSNEXT is a universe of composable enterprise solutions with a focus on banks and financial services globally. Recognized as a Visionary by leading industry analysts, it leverages technology, innovation, and experience to relentlessly deliver incredible, unique, and human experiences, acing the volatile and complex business environment. BUSINESSNEXT platforms namely CRMNEXT, CUSTOMERNEXT & DATANEXT are AI and ML-driven cloud-agnostic platforms dedicated to enabling digital transformations. It comprises an enriched portfolio of hyper SaaS modular solutions that are responsive, can readily plug & play, and has superlative integration capabilities with the ecosystem. BUSINESSNEXT today powers 1 million+ users across 65,000 branches and call centers, managing 1 billion end customers worldwide. BUSINESSNEXT has its USA headquarter in Raleigh, North Carolina and its international headquarter in Noida, India. It has a footprint across 5 continents and direct offices in 14 countries across the U.S.A, MEA, and APAC. For more information, visit https://www.businessnext.com/

Media Contact Information:
Gaurav Singh
+65-93855212
gauravsingh.sg@businessnext.com


BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

THỦ THUẬT HAY

5 cách khắc phục lỗi đăng nhập Instagram nhanh chóng, hiệu quả

Không đăng nhập được Instagram là vấn đề thường gặp của nhiều người sử dụng . Nhiều người dùng rất khó chịu, bực mình khi gặp tình trạng này. Vậy làm thế nào để khắc phục lỗi đăng nhập Instagram nha chóng. Hãy cùng

Hướng dẫn sử dụng NhacCuaTui để nghe nhạc mp3 online miễn phí

NhacCuaTui là trang nhạc online nổi tiếng và có số lượng truy cập khổng lồ tại Việt Nam mỗi ngày, trải qua một chặng đường dài hình thành và phát triển.

Cách gửi tin nhắn không hiện thông báo trên Messenger cực hay cho bạn

Messenger đã có thể gửi tin nhắn đến người nhận mà không hiện thông báo đến để gây nhiều bất ngờ. Sau đây là cách gửi tin nhắn không hiện thông báo trên Messenger...

Tất tần tật về RAM laptop và những điều bạn cần biết

Nếu chỉ sử dụng laptop cho các công việc như xử lý tài liệu, bảng tính, excel xem phim, nghe nhạc, đồ họa ở mức độ trung bình… thì laptop của bạn chỉ cần RAM 2 GB là đủ.

Hướng dẫn Reply tin nhắn trong nhóm chat Viber máy tính

Tính năng này cực kỳ hữu ích khi nhóm quá đông thành viên, bàn quá nhiều vấn đề trong nhóm. Hãy cập nhật lên Viber 7.8.0.1 để trải nghiệm tính năng Reply tin nhắn trong nhóm.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá trình quản lý pin trên Samsung Galaxy S7 sau khi cập nhật Android 7.0

Android 7.0 đang mang lại rất nhiều các cải tiến mới cho Samsung Galaxy S7. Hôm nay hãy cùng FPTShop đánh giá trình quản lý pin trên Samsung Galaxy S7

Đánh giá hiệu năng Reno 10 Pro +: “Đẳng cấp” ngang các ông lớn hay chỉ là “phông bạt”?

OPPO Reno 10x Zoom là một trong những chiếc điện thoại cao cấp hiện nay, sở hữu bộ vi xử lý Snapdragon 855 mạnh mẽ giúp máy hoạt động mượt mà và nhanh chóng hơn bao giờ hết. Vậy hiệu năng Reno 10 Pro + thì sao? Liệu có

Đánh giá Vivo V7: Màn hình tràn viền, camera selfie khủng có giúp V7 nổi bật?

So với Vivo V7+, V7 không có bất kì khác biệt nào về ngôn ngữ thiết kế. Máy vẫn trung thành với chất liệu giả kim loại giống như mẫu V7+, cùng các góc cạnh được bo tròn mềm mại kết hợp với tỉ lệ màn hình 18:9 giúp cho