BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

JAKARTA, Indonesia and HANOI, Vietnam, Jan. 19, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- BUSINESSNEXT, a universe of composable enterprise solutions for BFSI, is revolutionizing the banking landscape globally with its customer experience platform, combining Digital Journeys, CRM, and Modern Lending capabilities. The platform is seamlessly enabling banks to simplify customer experiences and remove friction with the infusion of AI-ready data and private gen AI models customized for banking.

The commitment of BUSINESSNEXT to advancing financial inclusion is evident in its efforts to enable banks to embrace digital transformation fully. The company is empowering banks of all sizes in India, delivering more personalized, efficient, and intelligent experiences at every touchpoint. This initiative ensures that interactions with banks are not only richer, faster, and smarter but also align with the evolving needs of the digital-savvy Indian consumer. BUSINESSNEXT's impact has led to remarkable transformations for BFSI, with tangible results like below.

  • Bank Danamon: Achieved 180+ First Touch Resolution Request Types for its 10M+ customers and 10K+ users
  • T P Bank: Attained 66% increase in Service Quality Index and 115% increase in Lead Conversions with 3500+ users
  • Security Bank: Achieved 100+ touchpoints integration with 5800+ users
  • Kotak Bank: Witnessed a 40% impact with more than 13K+ users and 60M+ customers
  • HDFC Bank: Achieved an 86% improvement in the Customer Loyalty Index, marking a significant milestone in customer satisfaction with 68 million+ customers
  • State Bank of India: Recorded a remarkable 400% increase in lead conversions showcasing the platform's efficacy in driving tangible business outcomes with more than 48 crore+ customers
  • Axis bank: Accomplished 32+ system integration across 80K+ users and 2700+ branches

Outlining the key success metrics achieved by Banks, Sushil Tyagi, Executive Director, said, “Besides enhancing revenue and customer loyalty, BUSINESSNEXT is fostering productivity growth for every banker. Our suite of comprehensive solutions designed to modernize workforce operations, save time, and lower costs, enable banks to operate at peak efficiency. Nurturing customer loyalty at all touchpoints is a core focus for BUSINESSNEXT.”

BUSINESSNEXT empowers banks to deliver exceptional customer experiences effortlessly and at a rapid pace. By integrating innovative technology and fostering a customer-centric approach, it ensures that banks can build and maintain sticky customer loyalty, a crucial factor in today's competitive banking landscape.

About BUSINESSNEXT:
BUSINESSNEXT is a universe of composable enterprise solutions with a focus on banks and financial services globally. Recognized as a Visionary by leading industry analysts, it leverages technology, innovation, and experience to relentlessly deliver incredible, unique, and human experiences, acing the volatile and complex business environment. BUSINESSNEXT platforms namely CRMNEXT, CUSTOMERNEXT & DATANEXT are AI and ML-driven cloud-agnostic platforms dedicated to enabling digital transformations. It comprises an enriched portfolio of hyper SaaS modular solutions that are responsive, can readily plug & play, and has superlative integration capabilities with the ecosystem. BUSINESSNEXT today powers 1 million+ users across 65,000 branches and call centers, managing 1 billion end customers worldwide. BUSINESSNEXT has its USA headquarter in Raleigh, North Carolina and its international headquarter in Noida, India. It has a footprint across 5 continents and direct offices in 14 countries across the U.S.A, MEA, and APAC. For more information, visit https://www.businessnext.com/

Media Contact Information:
Gaurav Singh
+65-93855212
gauravsingh.sg@businessnext.com


BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

THỦ THUẬT HAY

Cách khắc phục lỗi iPhone không có “điểm truy cập cá nhân”

Thời gian gần đây, sau khi Thánh SIM Vietnamobile ra mắt thì nhiều bạn phản ánh rằng không thể phát 3G được nếu sử dụng SIM này trên iPhone.

Cách xóa danh bạ trùng lặp trên iPhone đơn giản nhất

Nếu điện thoại của bạn có quá nhiều liên lạc trùng với nhau mà việc ngồi xóa từng số là điều không khả thi. Thì một công cụ có tên 3uTools sẽ giúp...

Xem lại phim Gạo nếp gạo tẻ, Cả một đời ân oán trên máy tính và điện thoại

Nhưng nhiều người không thể theo dõi được bộ phim trong khung giờ chiếu trực tiếp của đài truyền hình, vậy nên TCN đã làm một bài hướng dẫn dưới đây để bạn có thể xem bộ phim hấp dẫn này.

Hướng dẫn cách kiểm soát thời gian dùng ứng dụng YouTube

Tính năng này giúp người dùng kiểm soát thời gian dùng ứng dụng YouTube của bản thân hoặc trẻ em, đồng thời cho phép thiết lập cảnh báo khi sử dụng quá thời gian quy định.

Ứng dụng MakeApp - Tẩy sạch lớp trang điểm, tái hiện mặt mộc

Một vài ứng dụng đã khá nổi tiếng trong việc hỗ trợ làm đẹp của chị em hiện nay có thể kể đến Camera360, Makeup Plus, Photo Wonder,....và thậm chí khi chụp ảnh chả cần phải trang điểm nhưng vẫn có thể đẹp lung linh với

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá Toyota Avanza 2018 1.5AT 7 chỗ – chật hẹp và yếu hay không?

Với mức giá 593 triệu đồng, nhưng vẫn cung cấp 7 chỗ ngồi, Toyota Avanza thực hiện nhiệm vụ lấp vào khoảng trống bên dưới mẫu xe đàn anh Fortuner. Cũng giống như chiếc xe Mitsubishi Xpander vừa ra mắt, đây sẽ là lựa

Đánh giá bàn phím cơ Cooler Master Masterkeys Pro M: Bàn phím cơ với layout lạ

Cooler Master đã mang đến một thiết kế lạ cho Masterkeys Pro M khi hợp nhất cụm Numpad cùng các phím điều hướng và chỉnh trang, khiến sản phẩm này trông khá lạ.

Đánh giá iPhone 7 Plus: là số hai nhưng không có ai là số một

Không phải là chiếc smartphone thực sự xuất sắc nhưng những gì mà iPhone 7 Plus mang lại cũng đủ khiến các tín đồ công nghệ hài lòng.