BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

JAKARTA, Indonesia and HANOI, Vietnam, Jan. 19, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- BUSINESSNEXT, a universe of composable enterprise solutions for BFSI, is revolutionizing the banking landscape globally with its customer experience platform, combining Digital Journeys, CRM, and Modern Lending capabilities. The platform is seamlessly enabling banks to simplify customer experiences and remove friction with the infusion of AI-ready data and private gen AI models customized for banking.

The commitment of BUSINESSNEXT to advancing financial inclusion is evident in its efforts to enable banks to embrace digital transformation fully. The company is empowering banks of all sizes in India, delivering more personalized, efficient, and intelligent experiences at every touchpoint. This initiative ensures that interactions with banks are not only richer, faster, and smarter but also align with the evolving needs of the digital-savvy Indian consumer. BUSINESSNEXT's impact has led to remarkable transformations for BFSI, with tangible results like below.

  • Bank Danamon: Achieved 180+ First Touch Resolution Request Types for its 10M+ customers and 10K+ users
  • T P Bank: Attained 66% increase in Service Quality Index and 115% increase in Lead Conversions with 3500+ users
  • Security Bank: Achieved 100+ touchpoints integration with 5800+ users
  • Kotak Bank: Witnessed a 40% impact with more than 13K+ users and 60M+ customers
  • HDFC Bank: Achieved an 86% improvement in the Customer Loyalty Index, marking a significant milestone in customer satisfaction with 68 million+ customers
  • State Bank of India: Recorded a remarkable 400% increase in lead conversions showcasing the platform's efficacy in driving tangible business outcomes with more than 48 crore+ customers
  • Axis bank: Accomplished 32+ system integration across 80K+ users and 2700+ branches

Outlining the key success metrics achieved by Banks, Sushil Tyagi, Executive Director, said, “Besides enhancing revenue and customer loyalty, BUSINESSNEXT is fostering productivity growth for every banker. Our suite of comprehensive solutions designed to modernize workforce operations, save time, and lower costs, enable banks to operate at peak efficiency. Nurturing customer loyalty at all touchpoints is a core focus for BUSINESSNEXT.”

BUSINESSNEXT empowers banks to deliver exceptional customer experiences effortlessly and at a rapid pace. By integrating innovative technology and fostering a customer-centric approach, it ensures that banks can build and maintain sticky customer loyalty, a crucial factor in today's competitive banking landscape.

About BUSINESSNEXT:
BUSINESSNEXT is a universe of composable enterprise solutions with a focus on banks and financial services globally. Recognized as a Visionary by leading industry analysts, it leverages technology, innovation, and experience to relentlessly deliver incredible, unique, and human experiences, acing the volatile and complex business environment. BUSINESSNEXT platforms namely CRMNEXT, CUSTOMERNEXT & DATANEXT are AI and ML-driven cloud-agnostic platforms dedicated to enabling digital transformations. It comprises an enriched portfolio of hyper SaaS modular solutions that are responsive, can readily plug & play, and has superlative integration capabilities with the ecosystem. BUSINESSNEXT today powers 1 million+ users across 65,000 branches and call centers, managing 1 billion end customers worldwide. BUSINESSNEXT has its USA headquarter in Raleigh, North Carolina and its international headquarter in Noida, India. It has a footprint across 5 continents and direct offices in 14 countries across the U.S.A, MEA, and APAC. For more information, visit https://www.businessnext.com/

Media Contact Information:
Gaurav Singh
+65-93855212
gauravsingh.sg@businessnext.com


BUSINESSNEXT accelerates autonomous banking processes at Global Banks

THỦ THUẬT HAY

Remini APK - Tải xuống miễn phí Phiên bản Premium mới nhất 2023 (Android/IOS)

Remini là ứng dụng giúp bạn khôi phục ảnh cũ, bị mờ hoặc có chất lượng thấp thành những bức ảnh có độ phân giải cao chỉ trong vài giây. Với giao diện thân thiện và dễ tiếp cận với người dùng, bạn chỉ cần chọn ảnh muốn

Lịch nghỉ lễ 30/4 và 1/5 - người dân toàn quốc nghỉ gần một tuần lễ

Năm 2023, lịch nghỉ lễ 30/4 và 1/5 năm 2023 được nghỉ liên tiếp 5 ngày. Do lịch âm ngày Giỗ Tổ Hùng Vương 10/3 rơi vào ngày 29/4. Vì vậy, toàn quốc được nghỉ kéo dài gần 1 tuần lễ. Mọi người nhanh chóng lên lịch đi

Hướng dẫn truy cập mạng Wi-Fi khi quên mật khẩu bằng WPS

Mỗi modem Wi-Fi hiện nay đều được nhà sản xuất trang bị cho tính năng WPS, đây là tiêu chuẩn mới giúp việc truy cập mạng Wi-Fi một cách dễ dàng và nhanh chóng.

Làm sao để chọn mua được smartphone bắt sóng wifi tốt?

Đây là thắc mắc của rất nhiều người dùng khi mà chiếc smartphone cũ họ đang sài bắt sóng wifi quá yếu so với những chiếc smartphone khác

Cách ứng tiền Mobi cực nhanh và đơn giản chỉ trong ‘một nốt nhạc’

Bạn đang muốn tiếp tục sử dụng các dịch vụ của MobiFone mà không bị gián đoạn trong những trường hợp khẩn cấp? Vậy thì ứng tiền MobiFone là dịch vụ không thể thiếu dành cho bạn. Để giúp bạn tiện lợi hơn trong việc ứng

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá trình quản lý pin trên Samsung Galaxy S7 sau khi cập nhật Android 7.0

Android 7.0 đang mang lại rất nhiều các cải tiến mới cho Samsung Galaxy S7. Hôm nay hãy cùng FPTShop đánh giá trình quản lý pin trên Samsung Galaxy S7

So sánh ảnh chụp từ camera của Nokia 6 2018 và Nokia 6 2017

Hôm nay (5/1), Nokia 6 2018 đã chính thức ra mắt, thiết bị có nhiều nâng cấp trong cấu hình nhưng về camera, nó vẫn giữ nguyên như thế hệ cũ, độ phân giải camera trước sau là 8/16 MP.