Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

SAN JOSE, Calif., May 16, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, Zoom announced a strategic partnership with and investment in Anthropic, an AI safety and research company working to build reliable, interpretable, and steerable AI systems. The collaboration with Anthropic will further bolster Zoom’s federated approach to AI by allowing Anthropic’s AI assistant, Claude, to be integrated with Zoom’s platform (which includes Team Chat, Meetings, Phone, Whiteboard, Zoom IQ), starting with Zoom Contact Center.

“Anthropic’s Constitutional AI model is primed to provide safe and responsible integrations for our next-generation innovations, beginning with the Zoom Contact Center portfolio. With Claude guiding agents toward trustworthy resolutions and powering self-service for end-users, companies will be able to take customer relationships to another level,” said Smita Hashim, chief product officer for Zoom. “Partnering with Anthropic also furthers our commitment to providing customers with our federated approach to AI, optimized to deliver outstanding customer experience outcomes. Additionally, with our investment, we are advancing leading-edge companies like Anthropic and helping to drive innovation in the Zoom ecosystem and beyond.”

“Partnering with a leading collaboration platform like Zoom allows us to put robust, steerable AI into the hands of more people and unlock its potential to help streamline everyday processes,” said Dario Amodei, CEO and co-founder of Anthropic. “We look forward to working together to showcase Anthropic’s capabilities and our joint commitment to enhancing productivity through intelligent solutions.”

Zoom’s federated approach to AI leverages its own proprietary AI models, along with those from leading AI companies — such as Anthropic — and select customers’ models. With this flexibility to incorporate multiple types of models, Zoom can provide the most value for its customers’ diverse needs. Zoom will be able to customize these models to perform better for a customer, based on their specific business needs.

As the next step in evolving the Zoom Contact Center portfolio, (Zoom Virtual Agent, Zoom Contact Center, Zoom Workforce Management), Zoom plans to incorporate Anthropic AI throughout its suite, improving end-user outcomes and enabling superior agent experiences. The Zoom Contact Center suite of solutions elevates the quality of customer experiences through better self-service and the ability to accurately understand customer intent. It intelligently guides customers to the best resolution, surfaces actionable insights that managers can use to coach their agents, and improves productivity by providing a unified communications and contact center experience. In the near future, Zoom will also use AI to provide the right resources to agents, so customers receive exceptional service experiences regardless of their reason for calling.

Announced today, Zoom Ventures has made an investment in Anthropic, strengthening the relationship between both companies. Anthropic’s research and development aims to create steerable, trustworthy, and responsible large-scale AI systems. Zoom did not disclose the amount of the investment.

About Zoom
Zoom is an all-in-one intelligent collaboration platform that makes connecting easier, more immersive, and more dynamic for businesses and individuals. Zoom technology puts people at the center, enabling meaningful connections, facilitating modern collaboration, and driving human innovation through solutions like team chat, phone, meetings, omnichannel cloud contact center, smart recordings, whiteboard, and more, in one offering. Founded in 2011, Zoom is publicly traded (NASDAQ:ZM) and headquartered in San Jose, California. Get more info at zoom.com.

Zoom Public Relations
Lacretia Taylor
press@zoom.us 


Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

THỦ THUẬT HAY

TidyPanel: Ứng dụng làm sạch bảng thông báo trên smartphone Android

May mắn thay, một ứng dụng trên nền tảng Android có thể giúp bạn kiểm soát những thông báo này một cách hiệu quả hơn. Ứng dụng này có tên là TidyPanel, một ứng dụng của nhà phát triển Dharma Poudel nhằm mục đích làm

Tách âm thanh ra khỏi file audio trên hệ điều hành macOS, iOS, Android và Windows

Âm thanh được thu bằng điện thoại không hề tồi chút nào, nhưng đôi khi bạn thu lại một số âm thanh không mong muốn và muốn loại bỏ nó đi để thêm nhạc nền vào video của mình. Bài viết sau đây sẽ hướng dẫn bạn các tách

Tăng dung lượng lưu trữ Dropbox miễn phí

Hiện tại Dropbox miễn phí 2GB dung lượng lưu trữ cho tài khoản thường, để tăng dung lượng lưu trữ miễn phí các bạn làm theo hướng dẫn của Trang Công Nghệ..

Hướng dẫn cách ghi đĩa CD/DVD trên Windows 10 không cần phần mềm

Thông thường, đối với những người chuyên làm nghề quay video và ghi video lên đĩa CD/DVD, họ thường mua phần mềm ghi đĩa Cyberlink Power2Go. Nó sẽ cung cấp những tính năng cao cấp bao gồm cả việc tạo đĩa Blue-ray.

Thử ngay tính năng tiết kiệm dữ liệu "chính hãng" Facebook

Facebook đang thử nghiệm tính năng tiết kiệm dữ liệu mạng khi người dùng sử dụng Facebook trên điện thoại Android. Hướng dẫn các bạn thử ngay tính năng này.

ĐÁNH GIÁ NHANH

5 lý do nâng cấp lên iPhone 13 và iPhone 13 Pro ngay khi mở bán

Nếu vẫn còn băn khoăn không biết có nên nâng cấp lên iPhone 13 và iPhone 13 Pro hay không thì bạn hãy đọc ngay những lý do nâng cấp lên iPhone 13 và iPhone 13 Pro mà chúng tôi chia sẻ dưới đây để có câu trả lời nhé.

Hyundai SantaFe 2019 có thiết kế vận hành và giá bán như thế nào?

Thế hệ mới của mẫu SUV bán chạy Hyundai Santa Fe bất ngờ có mặt tại Việt Nam theo dạng tạm nhập tái xuất để phục vụ cho một sự kiện ở Hà Nội. Những hình ảnh của Hyundai Santa Fe 2019 xuất hiện trên mạng xã hội hôm qua

Đánh giá ưu nhược điểm Mazda 2 thế hệ mới từ cảm nhận của người dùng

Về tổng thể, Mazda2 vẫn giữ phong cách thiết kế giống phiên bản cũ, nhưng các đường nét được thiết kế hiện đại và thể thao hơn. Mazda2 mới có phần thân dài hơn một chút so với phiên bản cũ nhưng cũng chưa hẳn là mẫu