Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

SAN JOSE, Calif., May 16, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, Zoom announced a strategic partnership with and investment in Anthropic, an AI safety and research company working to build reliable, interpretable, and steerable AI systems. The collaboration with Anthropic will further bolster Zoom’s federated approach to AI by allowing Anthropic’s AI assistant, Claude, to be integrated with Zoom’s platform (which includes Team Chat, Meetings, Phone, Whiteboard, Zoom IQ), starting with Zoom Contact Center.

“Anthropic’s Constitutional AI model is primed to provide safe and responsible integrations for our next-generation innovations, beginning with the Zoom Contact Center portfolio. With Claude guiding agents toward trustworthy resolutions and powering self-service for end-users, companies will be able to take customer relationships to another level,” said Smita Hashim, chief product officer for Zoom. “Partnering with Anthropic also furthers our commitment to providing customers with our federated approach to AI, optimized to deliver outstanding customer experience outcomes. Additionally, with our investment, we are advancing leading-edge companies like Anthropic and helping to drive innovation in the Zoom ecosystem and beyond.”

“Partnering with a leading collaboration platform like Zoom allows us to put robust, steerable AI into the hands of more people and unlock its potential to help streamline everyday processes,” said Dario Amodei, CEO and co-founder of Anthropic. “We look forward to working together to showcase Anthropic’s capabilities and our joint commitment to enhancing productivity through intelligent solutions.”

Zoom’s federated approach to AI leverages its own proprietary AI models, along with those from leading AI companies — such as Anthropic — and select customers’ models. With this flexibility to incorporate multiple types of models, Zoom can provide the most value for its customers’ diverse needs. Zoom will be able to customize these models to perform better for a customer, based on their specific business needs.

As the next step in evolving the Zoom Contact Center portfolio, (Zoom Virtual Agent, Zoom Contact Center, Zoom Workforce Management), Zoom plans to incorporate Anthropic AI throughout its suite, improving end-user outcomes and enabling superior agent experiences. The Zoom Contact Center suite of solutions elevates the quality of customer experiences through better self-service and the ability to accurately understand customer intent. It intelligently guides customers to the best resolution, surfaces actionable insights that managers can use to coach their agents, and improves productivity by providing a unified communications and contact center experience. In the near future, Zoom will also use AI to provide the right resources to agents, so customers receive exceptional service experiences regardless of their reason for calling.

Announced today, Zoom Ventures has made an investment in Anthropic, strengthening the relationship between both companies. Anthropic’s research and development aims to create steerable, trustworthy, and responsible large-scale AI systems. Zoom did not disclose the amount of the investment.

About Zoom
Zoom is an all-in-one intelligent collaboration platform that makes connecting easier, more immersive, and more dynamic for businesses and individuals. Zoom technology puts people at the center, enabling meaningful connections, facilitating modern collaboration, and driving human innovation through solutions like team chat, phone, meetings, omnichannel cloud contact center, smart recordings, whiteboard, and more, in one offering. Founded in 2011, Zoom is publicly traded (NASDAQ:ZM) and headquartered in San Jose, California. Get more info at zoom.com.

Zoom Public Relations
Lacretia Taylor
press@zoom.us 


Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

THỦ THUẬT HAY

Điểm mặt những tính năng mới trong Android 8.0 Oreo

Phiên bản Android mới nhất có thêm nhiều bổ sung nhỏ nhưng quan trọng, tất cả đều làm cho hệ điều hành này nổi bật và trưởng thành hơn bao giờ hết.

Hướng dẫn tắt tính năng tự động phát video theo mặc định trên Chrome và Firefox

Chính sách cho phép video tự động phát của Chrome đã trải qua rất nhiều thay đổi. Vài năm trước, Chrome thực hiện các chính sách tự động phát video khá là chặt chẽ, tuy nhiên, sau khi những nhà phát triển phàn nàn rằng

Kết thúc cuộc gọi bằng nút nguồn trên điện thoại Android

Thủ thuật nhỏ giúp bạn thiết lập nút nguồn để kết thúc cuộc gọi trên smartphone Android.

Mách bạn 5 cách lấy lại biểu tượng App Store bị mất cực đơn giản

Bạn đang sử dụng các thiết bị của Apple như iPhone, iPad. Bỗng một ngày đẹp trời, biểu tượng App Store của bạn tự nhiên bị biến mất khỏi màn hình chính. Bạn muốn lấy lại biểu tượng của App Store nhưng lại không biết

Những dấu hiệu nhận biết laptop lỗi card màn hình và cách khắc phục

Khi laptop lỗi card màn hình sẽ làm ảnh hưởng rất lớn đến chất lượng hình ảnh. Nếu không được khắc phục sớm sẽ làm hư màn hình, bài viết sau sẽ giúp bạn nhận biết va sửa lỗi card màn hình laptop.

ĐÁNH GIÁ NHANH

So sánh nhanh Galaxy Note 8 và iPhone 7 Plus: Kẻ tám lạng người nửa cân

Samsung vừa cho ra mắt chiếc điện thoại Galaxy Note 8 được tích hợp nhiều công nghệ hiện đại và tính năng hấp dẫn. Dự đoán sẽ là một đối thủ đáng gờm của iPhone 7 Plus hoặc thậm chí là iPhone 8 sắp được ra mắt. Chúng

Đánh giá nhanh Ducati Panigale V4 S giá 937 triệu đồng đầu tiên tại Sài Gòn

Chính thức ra mắt toàn cầu hồi tháng 11 năm ngoái tại sự kiện triển lãm EICMA 2017, Ducati Panigale V4 đã gây sự chú ý đến giới mộ điệu thế giới khi sở hữu một diện mạo hoàn toàn mới, với hàng loạt công nghệ hiện đại

Đánh giá chi tiết camera iPhone 13: Chụp ảnh tuyệt đẹp dù chỉ có 2 camera

iPhone 13 có khá nhiều nâng cấp, tuy nhiên máy vẫn được duy trì 2 camera sau và 1 camera trước so với phiên bản tiền nhiệm. Nhưng Apple đã thay đổi phần cứng và phần mềm nhằm nâng cao khả năng chụp ảnh cho iPhone 13.