Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

SAN JOSE, Calif., May 16, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, Zoom announced a strategic partnership with and investment in Anthropic, an AI safety and research company working to build reliable, interpretable, and steerable AI systems. The collaboration with Anthropic will further bolster Zoom’s federated approach to AI by allowing Anthropic’s AI assistant, Claude, to be integrated with Zoom’s platform (which includes Team Chat, Meetings, Phone, Whiteboard, Zoom IQ), starting with Zoom Contact Center.

“Anthropic’s Constitutional AI model is primed to provide safe and responsible integrations for our next-generation innovations, beginning with the Zoom Contact Center portfolio. With Claude guiding agents toward trustworthy resolutions and powering self-service for end-users, companies will be able to take customer relationships to another level,” said Smita Hashim, chief product officer for Zoom. “Partnering with Anthropic also furthers our commitment to providing customers with our federated approach to AI, optimized to deliver outstanding customer experience outcomes. Additionally, with our investment, we are advancing leading-edge companies like Anthropic and helping to drive innovation in the Zoom ecosystem and beyond.”

“Partnering with a leading collaboration platform like Zoom allows us to put robust, steerable AI into the hands of more people and unlock its potential to help streamline everyday processes,” said Dario Amodei, CEO and co-founder of Anthropic. “We look forward to working together to showcase Anthropic’s capabilities and our joint commitment to enhancing productivity through intelligent solutions.”

Zoom’s federated approach to AI leverages its own proprietary AI models, along with those from leading AI companies — such as Anthropic — and select customers’ models. With this flexibility to incorporate multiple types of models, Zoom can provide the most value for its customers’ diverse needs. Zoom will be able to customize these models to perform better for a customer, based on their specific business needs.

As the next step in evolving the Zoom Contact Center portfolio, (Zoom Virtual Agent, Zoom Contact Center, Zoom Workforce Management), Zoom plans to incorporate Anthropic AI throughout its suite, improving end-user outcomes and enabling superior agent experiences. The Zoom Contact Center suite of solutions elevates the quality of customer experiences through better self-service and the ability to accurately understand customer intent. It intelligently guides customers to the best resolution, surfaces actionable insights that managers can use to coach their agents, and improves productivity by providing a unified communications and contact center experience. In the near future, Zoom will also use AI to provide the right resources to agents, so customers receive exceptional service experiences regardless of their reason for calling.

Announced today, Zoom Ventures has made an investment in Anthropic, strengthening the relationship between both companies. Anthropic’s research and development aims to create steerable, trustworthy, and responsible large-scale AI systems. Zoom did not disclose the amount of the investment.

About Zoom
Zoom is an all-in-one intelligent collaboration platform that makes connecting easier, more immersive, and more dynamic for businesses and individuals. Zoom technology puts people at the center, enabling meaningful connections, facilitating modern collaboration, and driving human innovation through solutions like team chat, phone, meetings, omnichannel cloud contact center, smart recordings, whiteboard, and more, in one offering. Founded in 2011, Zoom is publicly traded (NASDAQ:ZM) and headquartered in San Jose, California. Get more info at zoom.com.

Zoom Public Relations
Lacretia Taylor
press@zoom.us 


Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI

THỦ THUẬT HAY

Thủ thuật đặt giới hạn dung lượng trong ổ đĩa, tránh làm chậm Windows

Để đặt giới hạn lưu trữ ổ đĩa, bạn cần tìm hiểu về tính năng Quota - cho phép người dùng kiểm soát và quản lý không gian lưu trữ. Cho phép đặt giới hạn dữ liệu cho từng user trên thiết bị của bạn, điều này khá hữu ích

Trợ thủ hỗ trợ kiểm tra phần cứng khi mua iPhone cũ

Trừ khi bạn mua iPhone từ các cửa hàng chính hãng, mua hàng cũ, xách tay bắt buộc phải thực hiện kiểm tra toàn bộ chức năng phần cứng tránh tiền mất tật mang

Xem dung lượng pin còn lại trên tai nghe AirPods nhanh chóng từ Apple Watch

Apple Watch ngày càng trở nên độc lập với iPhone. Với Series 3, Apple đã thêm hỗ trợ LTE cho phép người dùng sử dụng Apple Watch mà không cần iPhone của bạn ở gần.

Quản lý dữ liệu trên thiết bị iPhone/iPad với IOTransfer 3

IOTransfer 3 là một trình quản lý iPhone/iPad dễ sử dụng, ngoài ra nó còn là công cụ dùng để quản lý và chuyển tập tin iOS. Sao lưu và đi chuyển dữ liệu phần mền, tin nhắn, từ máy tính windows sang điện thoại iphone.

10 ứng dụng chia sẻ ảnh hay cho Android, iPhone

10 ứng dụng dưới đây giúp bạn dễ dàng chia sẻ ảnh với bạn bè, người thân hoặc cả thế giới; biến ảnh thành bưu thiếp hoặc thậm chí là chia sẻ ảnh với một người ngẫu nhiên trên hành tinh.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá Infiniti QX60 - Bất ngờ ở phân khúc crossover hạng sang

Infiniti QX60 là mẫu xe mang lại nhiều điều bất ngờ với những ưu điểm ở trang bị tiện nghi, thiết kế ngoại thất và động cơ.

Đánh giá Xiaomi Mi 8 Pro gam màu hồng độc đáo, bắt mắt

Sau thành công lớn của sự ra mắt của Mi 8 và sau đó là Mi 8 Explorer Edition, Xiaomi đã không dừng lại ở đó, nó tiếp tục tăng số lượng anh chị em cho gia đình Mi 8. Hôm nay chúng ta cùng chào đón Mi 8 Pro và Mi 8 Lite!

[Đánh giá xe] Suzuki Vitara - Trẻ trung, cá tính và năng động

Suzuki Vitara thế hệ đầu tiên ra đời năm 1988. Nó là một trong những mẫu SUV thành thị cỡ nhỏ đầu tiên trên thị trường, góp phần tạo ra sự bùng nổ của phân khúc này.