Zoom Partners with Anthropic to Expand Federated Approach to AI
SAN JOSE, Calif., May 16, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, Zoom announced a strategic partnership with and investment in Anthropic, an AI safety and research company working to build reliable, interpretable, and steerable AI systems. The collaboration with Anthropic will further bolster Zoom’s federated approach to AI by allowing Anthropic’s AI assistant, Claude, to be integrated with Zoom’s platform (which includes Team Chat, Meetings, Phone, Whiteboard, Zoom IQ), starting with Zoom Contact Center.
“Anthropic’s Constitutional AI model is primed to provide safe and responsible integrations for our next-generation innovations, beginning with the Zoom Contact Center portfolio. With Claude guiding agents toward trustworthy resolutions and powering self-service for end-users, companies will be able to take customer relationships to another level,” said Smita Hashim, chief product officer for Zoom. “Partnering with Anthropic also furthers our commitment to providing customers with our federated approach to AI, optimized to deliver outstanding customer experience outcomes. Additionally, with our investment, we are advancing leading-edge companies like Anthropic and helping to drive innovation in the Zoom ecosystem and beyond.”
“Partnering with a leading collaboration platform like Zoom allows us to put robust, steerable AI into the hands of more people and unlock its potential to help streamline everyday processes,” said Dario Amodei, CEO and co-founder of Anthropic. “We look forward to working together to showcase Anthropic’s capabilities and our joint commitment to enhancing productivity through intelligent solutions.”
Zoom’s federated approach to AI leverages its own proprietary AI models, along with those from leading AI companies — such as Anthropic — and select customers’ models. With this flexibility to incorporate multiple types of models, Zoom can provide the most value for its customers’ diverse needs. Zoom will be able to customize these models to perform better for a customer, based on their specific business needs.
As the next step in evolving the Zoom Contact Center portfolio, (Zoom Virtual Agent, Zoom Contact Center, Zoom Workforce Management), Zoom plans to incorporate Anthropic AI throughout its suite, improving end-user outcomes and enabling superior agent experiences. The Zoom Contact Center suite of solutions elevates the quality of customer experiences through better self-service and the ability to accurately understand customer intent. It intelligently guides customers to the best resolution, surfaces actionable insights that managers can use to coach their agents, and improves productivity by providing a unified communications and contact center experience. In the near future, Zoom will also use AI to provide the right resources to agents, so customers receive exceptional service experiences regardless of their reason for calling.
Announced today, Zoom Ventures has made an investment in Anthropic, strengthening the relationship between both companies. Anthropic’s research and development aims to create steerable, trustworthy, and responsible large-scale AI systems. Zoom did not disclose the amount of the investment.
About Zoom
Zoom is an all-in-one intelligent collaboration platform that makes connecting easier, more immersive, and more dynamic for businesses and individuals. Zoom technology puts people at the center, enabling meaningful connections, facilitating modern collaboration, and driving human innovation through solutions like team chat, phone, meetings, omnichannel cloud contact center, smart recordings, whiteboard, and more, in one offering. Founded in 2011, Zoom is publicly traded (NASDAQ:ZM) and headquartered in San Jose, California. Get more info at zoom.com.
Zoom Public Relations
Lacretia Taylor
press@zoom.us

TIN LIÊN QUAN
THỦ THUẬT HAY
Cách cài đặt để chơi Pokemon Go tại Việt Nam
Phiên bản Pokemon Go chính thức dành dùng bản đồ Australia vẫn chơi được ở Việt Nam như bình thường.
Quản lý thời gian hiệu quả với phương pháp Ma trận Eisenhower: Dồn sức vào việc quan trọng và không khẩn cấp
Phương pháp Ma trận Eisenhower hữu ích cho những ai đang gặp khó khăn trong quản lý thời gian và người bận rộn, hướng tới tập trung giải quyết các công việc quan trọng có liên quan trực tiếp tới thành công trong tương
Cách lưu bản đồ, tải Google Maps về điện thoại
Google Maps giờ đây đã có thể tải về và sử dụng không cần tới kết nối mạng Internet. Đây là tin vui đối với những người đang sử dụng ứng dụng này để tìm đường.
Cách khắc phục khi máy lọc nước không tự động ngắt
Các máy lọc nước thường chỉ hoạt động từ 15 đến 45 phút, lâu nhất là 1 tiếng liên tục rồi sau đó tự động ngắt nước, nên nếu máy lọc nước của bạn chạy liên tục không thấy dừng nghĩa là máy bị lỗi.
Hướng dẫn đặt mật khẩu bảo vệ USB của bạn một cách dễ dàng
Thật không may, bạn không thể đặt mật khẩu bảo vệ cho USB của mình như bạn làm với máy tính hay điện thoại. Các công cụ bảo vệ dữ liệu của bạn đều hoạt động với sự mã hóa. Nếu bạn không muốn đầu tư vào một ổ đĩa flash
ĐÁNH GIÁ NHANH
Subaru Levorg đạt đánh giá an toàn năm sao tại Úc
Subaru Levorg đã được đánh giá năm sao trong chương trình đánh giá xe mới Australia (Australasian New Car Assessment Program - ANCAP), với tổng điểm 35,85/37 điểm. Mẫu xe wagon vừa ra mắt mới đây tại...
So sánh cấu hình hai đại diện nổi bật nhất phân khúc cận cao cấp: HTC U11 EYEs và OPPO R11s
Chúng ta chắc chắn đã rất ấn tượng với mẫu smartphone vừa ra mắt cách đây không lâu của HTC là U11 EYEs khi sản phẩm này được kế thừa toàn bộ thiết kế cũng như khả năng chụp hình ấn tượng của U11 Plus và được bổ sung
Nên mua iPhone 13 Pro hay iPhone 12 Pro Max?
So với iPhone 12 Pro Max thì iPhone 13 Pro có những cải tiến đáng kể. Tuy nhiên, iPhone 12 Pro Max vẫn là một thiết bị rất tốt. Vậy nên mua iPhone 13 Pro hay iPhone 12 Pro Max thời điểm này? Mời bạn cùng tìm câu trả