Marks & Spencer Launches Re:Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain

Marks & Spencer, a major British multinational retailer, has today announced the launch of RE:Spark, a new supply chain decarbonization programme developed in partnership with Schneider Electric, a global energy technology leader. The announcement was unveiled at Schneider Electric’s Innovation Summit North America in Las Vegas, convening more than 2,500 business leaders and market innovators to accelerate practical solutions for a more resilient, affordable and intelligent energy future. 

The initiative has been designed to accelerate the adoption of renewable electricity across M&S’s global supply chain and is a key part of the retailer’s Plan A sustainability strategy which aims to achieve net zero emissions across its value chain by 2040.

RE:Spark reflects M&S’s commitment to look beyond its own operations and spark change across its supply chain. Through the RE:Spark programme, M&S will:

  • Launch a digital hub, powered by Schneider Electric’s Zeigo Hub, offering a centralized portal to host the program. With Zeigo Hub, suppliers can submit emissions data, track decarbonization efforts, and understand recommended carbon reduction action through specialized learning resources.
  • Host regional market briefs and webinars to educate suppliers on renewable electricity procurement in five key regions: Vietnam, Turkey, India, China, and Bangladesh.
  • Provide strategic advisory services to help suppliers assess and implement clean energy solutions, including onsite solar, energy attribute certificates, green tariffs, and power purchase agreements (PPAs).
  • Enable suppliers to aggregate demand for Power Purchase Agreements (PPAs), allowing smaller suppliers to participate in multi-buyer cohorts and access renewable electricity at scale.

The programme will initially focus on high-impact regions within M&S’s fashion supply chain, with plans to expand over the next three years.

'We believe sustainability should be embedded in everything we do, from how we source products to supporting our supply partners and customers to do the right thing,' said Katharine Beacham, Head of Sustainability and Materials in Fashion, Home & Beauty at M&S. “We know that real change happens when we collaborate. That’s why RE:Spark is designed not only to ignite new ideas and unlock renewable energy opportunities for our supply base, but also to make the transition easier by providing access to support and resources. By acting as a facilitator, we can help our suppliers build networks and resilience for the long term - sparking a movement of change across the industry and beyond. It’s all part of our broader commitment – through Plan A, our -sustainability strategy - to support the transition to a low-carbon economy.”

“As an energy technology partner, we’re proud to be working with M&S to help suppliers overcome barriers to renewable electricity adoption,” said Steve Wilhite, Executive Vice President, SE Advisory Services. “RE:Spark is a powerful example of how collaboration can drive scalable, impactful change across global supply chains.”

RE:Spark builds on M&S’s work to improve environmental performance in its manufacturing* as well as recent circularity milestones, including the launch of Another Life - M&S’s platform for activating circularity in Fashion, Home & Beauty - which brings together initiatives across Rewear, Repair, Recycle and Resale. These initiatives are central to M&S’s ambition to reshape for sustainable, profitable growth and to become a net zero business by 2040.

###

Press contact: global.pr@se.com


Attachment

  • Marks & Spencer Launches Re_Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain.pdf

Marks & Spencer Launches Re:Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain


THỦ THUẬT HAY

Thủ thuật giúp tăng hiệu suất chơi game trên Windows 10

Windows 10 là một hệ điều hành phổ biến hiện nay cho tất cả mọi người, nó cũng là hệ điều hành khá phổ biến trong giới game thủ để trải nghiệm các tựa game. Tuy nhiên không phải ai cũng có điều kiện sở hữu một dàn máy

Cài đặt một số ứng dụng trong siêu phẩm Bphone 3 lên thiết bị Android 7 và 8

Sáng ngày 10/10, BKAV đã chính thức ra mắt Bphone 3 với nhiều tính năng hữu ích. Được biết, Bphone 3 sử dụng hệ điều hành BOS 3.0 được phát triển từ BKAV với nhiều ứng dụng hữu ích như: trình duyệt, phần mềm diệt

Tải B612 Mod APK - Phiên bản Premium dành cho điện thoại (IOS/Android)

Trong xu hướng công nghệ và mạng xã hội hiện nay, những ai có điện thoại di động đều quen thuộc với một hoặc hai ứng dụng làm đẹp nhằm cải thiện chất lượng ảnh,... Trong bài đăng này trangcongnghe.vn sẽ giới thiệu về

Thiết kế website du học chuyên nghiệp, chuẩn SEO tại Bizfly Website

Du học luôn là ước mơ của nhiều bạn trẻ và là mong muốn của nhiều phụ huynh bởi mở ra nhiều cơ hội trong tương lai. Bởi quá trình đăng ký du học cần nhiều thủ tục và phức tạp nên việc thiết kế website du học chuyên

Cách xem AFF SUZUKI Cup 2020 để bạn không bỏ lỡ bất kì trận đấu nào

Tối nay (5/12), giải vô địch AFF SUZUKI Cup 2020 sẽ được khởi tranh. Ngay bây giờ mình sẽ hướng dẫn cách xem Chung Kết AFF SUZUKI Cup 2020 để bạn theo dõi bất kì trận đấu nào.

ĐÁNH GIÁ NHANH

ThinkPad X1 Yoga: Laptop cho doanh nhân trẻ, năng động và thành đạt

Tổng thể của X1 Yoga hoàn toàn chỉ là một màu đen trông rất đơn giản. Điều này gợi nhớ đến những dòng Macbook của Apple cũng được thiết kế với triết lý đơn giản mà tinh tế.

So sánh nhanh cấu hình OPPO A83 với các đối thủ khác cùng tầm giá

Những sản phẩm được lựa chọn đế so sánh với OPPO A83 trong bài viết là Zenfone 4 Max Pro và TECNO Camon CX, hai thiết bị cùng có giá bán với OPPO A83 ở mức 4.9 triệu đồng.

Mazda3 2017 và Corolla Altis 2017: Bạn chọn xe nào?

Trong phân khúc sedan hạng C tại thị trường Việt Nam, Toyota Corolla Altis từng là một tượng đài khó xô đổ. Tuy nhiên, sự vươn lên mạnh mẽ của Mazda3 khiến Altis đánh mất “ngôi vương” và bị đối thủ bỏ xa về doanh số.