Marks & Spencer Launches Re:Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain

Marks & Spencer, a major British multinational retailer, has today announced the launch of RE:Spark, a new supply chain decarbonization programme developed in partnership with Schneider Electric, a global energy technology leader. The announcement was unveiled at Schneider Electric’s Innovation Summit North America in Las Vegas, convening more than 2,500 business leaders and market innovators to accelerate practical solutions for a more resilient, affordable and intelligent energy future. 

The initiative has been designed to accelerate the adoption of renewable electricity across M&S’s global supply chain and is a key part of the retailer’s Plan A sustainability strategy which aims to achieve net zero emissions across its value chain by 2040.

RE:Spark reflects M&S’s commitment to look beyond its own operations and spark change across its supply chain. Through the RE:Spark programme, M&S will:

  • Launch a digital hub, powered by Schneider Electric’s Zeigo Hub, offering a centralized portal to host the program. With Zeigo Hub, suppliers can submit emissions data, track decarbonization efforts, and understand recommended carbon reduction action through specialized learning resources.
  • Host regional market briefs and webinars to educate suppliers on renewable electricity procurement in five key regions: Vietnam, Turkey, India, China, and Bangladesh.
  • Provide strategic advisory services to help suppliers assess and implement clean energy solutions, including onsite solar, energy attribute certificates, green tariffs, and power purchase agreements (PPAs).
  • Enable suppliers to aggregate demand for Power Purchase Agreements (PPAs), allowing smaller suppliers to participate in multi-buyer cohorts and access renewable electricity at scale.

The programme will initially focus on high-impact regions within M&S’s fashion supply chain, with plans to expand over the next three years.

'We believe sustainability should be embedded in everything we do, from how we source products to supporting our supply partners and customers to do the right thing,' said Katharine Beacham, Head of Sustainability and Materials in Fashion, Home & Beauty at M&S. “We know that real change happens when we collaborate. That’s why RE:Spark is designed not only to ignite new ideas and unlock renewable energy opportunities for our supply base, but also to make the transition easier by providing access to support and resources. By acting as a facilitator, we can help our suppliers build networks and resilience for the long term - sparking a movement of change across the industry and beyond. It’s all part of our broader commitment – through Plan A, our -sustainability strategy - to support the transition to a low-carbon economy.”

“As an energy technology partner, we’re proud to be working with M&S to help suppliers overcome barriers to renewable electricity adoption,” said Steve Wilhite, Executive Vice President, SE Advisory Services. “RE:Spark is a powerful example of how collaboration can drive scalable, impactful change across global supply chains.”

RE:Spark builds on M&S’s work to improve environmental performance in its manufacturing* as well as recent circularity milestones, including the launch of Another Life - M&S’s platform for activating circularity in Fashion, Home & Beauty - which brings together initiatives across Rewear, Repair, Recycle and Resale. These initiatives are central to M&S’s ambition to reshape for sustainable, profitable growth and to become a net zero business by 2040.

###

Press contact: global.pr@se.com


Attachment

  • Marks & Spencer Launches Re_Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain.pdf

Marks & Spencer Launches Re:Spark to Ignite Renewable Electricity Adoption Across Its Fashion Supply Chain


THỦ THUẬT HAY

Thay đổi giao diện mở tag mới tùy ý ấn tượng trên Google Chorme

Trình duyệt Google Chrome đang là trình duyệt được nhiều người dùng nhất trên toàn thế giới bởi tốc độ lướt web, bảo mật và ổn định của trình duyệt này. Giao diện mặc định của trình duyệt này cũng đơn thuần như các

Tạo ảnh động GIF dễ dàng hơn trên iPhone với Siri Shortcuts

Ứng dụng Siri Shortcuts mang lại cho ta rất nhiều tác vụ cực kì hữu ích, chỉ cần bạn bỏ chút công sức ra mày mò là được. Tuy nhiên, nếu bạn không có thời gian thì hãy theo dõi loạt bài viết của mình về các phím tắt hữu

Trải nghiệm Android P Pixel Launcher trên các máy khác

Đây là file launcher APK được các nhà phát triển trích xuất từ bản Android P thử nghiệm, giao diện Android P gần như giống hệt với Oreo nhưng phần dưới màn hình có một số thay đổi nhỏ. Giờ đây sẽ có một khung trắng mờ

Làm sao để tăng tốc, dùng NOX không lag?

NOX là cái tên được lựa chọn nhiều ngay sau BlueStack, nhưng nếu dùng NOX mà thấy hay bị lag thì đây là hướng dẫn giúp bạn tăng trải nghiệm khi dùng phần mềm giả lập này.

12 bước để pivot startup

Nếu nhiều startup thực hiện pivot thì có lẽ đã có nhiều startup tồn tại hơn. Pivot là một bí mật để tồn tại. Học cách pivot sẽ giúp bạn cứu startup của mình khỏi thất bại và tiếp tục phát triển trong thời gian dài.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Những điểm đặc biệt trong thiết kế của Xiaomi Mi 8 Lite

Xiaomi Mi 8 Lite được ốp kính phần lưng, kèm theo đó là hiệu ứng gradient cho phép màu sắc của máy biến đổi dựa trên loại màu sắc ánh sáng và cường độ ánh sáng. Đó là nhờ quy trình mạ nano nhúng gương, một xu hướng cực

Đánh giá chi tiết Asus Zenfone 2

Bên cạnh những điểm mạnh, chiếc smartphone này cũng có những điểm yếu riêng. Bài viết hôm nay sẽ nói về cả điểm mạnh lẫn điểm yếu của chiếc smartphone tầm trung đến từ nhà sản xuất Đài Loan này.

Netflix hiện cho phép bạn tùy chỉnh phụ đề trên TV của mình

Bạn không cần phải mở tài khoản của mình trên trình duyệt để thay đổi giao diện của phụ đề nữa.