Biddeo.io Expands into US Market; Appoints Adam Kline as North America CEO

NEW YORK, June 18, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Biddeo.io, a global technology platform that helps advertisers expand the reach of online video ad campaigns while ensuring brand safety and suitability, today announced the appointment of Adam Kline as its North America CEO, marking the company’s next phase of international expansion. Based in New York, Kline will oversee Biddeo’s expansion into the US market.

Biddeo.io plans and executes data-driven video campaigns for more than 150 brands and agencies in the automotive, sports, utilities, entertainment, finance, FMCG, fashion and tourism sectors, including Disney, Fox, Adidas, PepsiCo, Havas, Dentsu and GroupM. Since its inception in 2020, Biddeo.io has experienced fast-paced growth in international markets, tripling its revenue over the last three years. The company’s growth has been propelled by advertisers’ heightened focus on digital video advertising to drive performance.

“Biddeo’s entry into the US market is a testament to its commitment to innovation and growth, and I’m thrilled to lead Biddeo’s expansion as it embarks on its next growth phase,” said Kline. “The company’s differentiated technology presents a unique opportunity to revolutionize video advertising on a global scale. I look forward to working with the talented team at Biddeo as the company embarks on its next chapter.”

Biddeo’s machine-learning technology detects patterns and behaviors that allow it to buy premium inventory 80% below market price across social platforms like YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, Spotify, Linkedin and Twitch. It automatically and continuously optimizes and adjusts bids, improving the reach of video ad campaigns by up to 600%. Additionally, Biddeo’s Brand Safety and Brand Suitability technology ensures content ads run alongside aligns with brand and social responsibility values without sacrificing effectiveness.

Kline brings over three decades of experience as an executive and consultant leading multiple organizations across the technology, streaming, advertising, and gaming sectors. He joins Biddeo.io following his successful tenure as President of Rubicon Organization, where he was instrumental in driving the company’s market expansion and strategic partnerships, significantly boosting its global footprint. Before joining Rubicon, he was President and Founder of the publicly held video game publisher 505 Games in North America. Prior to 505 Games, he was a senior executive at 20th Century Fox as Head of New Media Enterprises. As Head of New Media Enterprises at 20th Century Fox, he oversaw major video game campaigns for blockbuster films such as Avatar and The Simpsons, as well as led the team responsible for the company’s video game licensing and ecommerce initiatives.

For more information about Biddeo, please visit https://biddeo.io/.

ABOUT BIDDEO.IO
Biddeo is a global technology platform that can achieve higher video campaign reach for less investment. Its campaign optimization-based machine learning technology discovers premium inventory at CPVs and CPMs below market price. The algorithmic modeling ensures campaigns never bid a cent more than necessary and efficiently allocates budget between multi-channels. Biddeo’s brand safety and suitability tech, LAIA, integrates proprietary natural language processing and video content recognition technologies, complemented by human content verification. This ensures brands a safe and secure inventory. With LAIA, brands can place their video ads on the most contextually relevant videos to reach the most impactful audience for their goals.

CONTACT:
ivanna.garcia@digennaro-usa.com

A photo accompanying this announcement is available at https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/01c680f2-2975-4eeb-92f6-81518f67e443


Biddeo.io Expands into US Market; Appoints Adam Kline as North America CEO

THỦ THUẬT HAY

Cách kiểm tra màn hình iPhone đã thay hay chưa trên iOS 15 cực dễ

iOS 15 mới ra mắt có một tính năng giúp bạn biết được iPhone của mình đã bị thay màn hình hay chưa. Và đây là cách kiểm tra màn hình iPhone đã thay hay chưa...

Hướng dẫn cách kích hoạt USB Restricted Mode trên iPhone, iPad

iOS 11.4.1 vừa mới ra mắt cách đây vài ngày đã khắc phục nhiều lỗi nhỏ và có cải tiến đáng kể về bảo mật. Nổi bật trong đó chính là chế độ hạn chế quyền truy cập USB.

Công cụ "dẫn đường online" buộc phải có trên smartphone

Gửi kết quả từ Google Maps sang điện thoại là việc chúng ta tìm kiếm đường đi qua Google Maps trên máy tính, rồi gửi kết quả này sang một điện thoại bất kỳ dưới dạng tin nhắn.

Hướng dẫn chuyển đổi file PowerPoint sang Google Slides một cách nhanh chóng

Hướng dẫn bạn cách chuyển đổi đổi file PowerPoint sang Google Slides một cách đơn giản và nhanh chóng. Giúp bạn linh hoạt hơn trong việc sử dụng công cụ trình chiếu. Click xem ngay nhé!

6 tuyệt chiêu bảo mật người dùng iPhone cần phải biết

Mặc dù iOS là hệ điều hành đóng và đề cao tính bảo mật lên hàng đầu, nhưng vẫn có một vài 'sơ hở' nhất định. Nếu các bạn muốn bảo mật chiếc iPhone của mình một cách tối đa nhất, hãy làm theo 6 bí kíp sau đây...

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá Oppo A39: Hiệu năng khá, selfie tốt

Smartphone kế nhiệm A37 nhấn đến một số điểm như hiệu năng với cùng con chip và RAM 3 GB giống mẫu F1s hay camera selfie, phần mềm được tinh chỉnh tốt.

Một số ưu và nhược điểm của GPX Demon 150 GR do người tiêu dùng đánh giá

Trong tháng 4/2018 vừa qua, GPX Demon 150 GR đã được các công ty tư nhân nhập khẩu nguyên chiếc & có giá bán chính thức tại Việt Nam từ 63 đến 64 triệu đồng tùy phiên bản.

Đánh giá sơ bộ iPhone X: một bước tiến lớn về mặt phần cứng

Sau nhiều tháng chờ đợi, chúng ta cuối cùng đã có được iPhone X để trải nghiệm thực sự. Apple cho biết đó là một sản phẩm để kỷ niệm 10 năm sau cuộc cách mạng mà họ tạo ra trong mảng kinh doanh điện thoại trên thế giới.