Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

ST. GALLEN, Switzerland, Jan. 16, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Sportradar (NASDAQ: SRAD) today announced the launch of Sportradar FanID, a unique, end-to-end first-party marketing solution combining the first data clean room for the sports industry with the company’s proprietary marketing activation technology, to offer rightsholders and brands personalized fan engagement in a post-third-party cookie world.

Sportradar is well positioned to provide this solution to brands and rightsholders by leveraging the power of its vast network of global clients and partners. Together with the company’s unparalleled data coverage and sophisticated advertising technology, it can deliver sports fan insights that are deeper and more contextually relevant for such companies to monetize against.

The anticipated removal of third-party cookies in 2024 is compelling marketers to find alternative methods for collecting and leveraging data to connect with consumers. Sportradar’s data clean room addresses this challenge for the sports industry, allowing multiple parties to collaborate on first-party datasets. Created using confidential cloud computing technology, it provides a secure and privacy compliant way to reach sports fans at scale.

Sportradar FanID benefits rightsholders by providing a greater understanding of fans’ interests and purchase intent, while enhancing the value they provide sponsors. For brands, Sportradar FanID facilitates scalable, direct engagement with fans through personalized, timely and relevant ads.

The Sportradar FanID process includes:

1. Data Collection: Rightsholders and brands embed interactive tools into their digital channels to capture first-party data.

2. Data Connection: Collected data sets are shared in the data clean room to create comprehensive and anonymized fan profiles.

3. Data Activation: Leveraging proprietary marketing activation technology, relevant and personalized digital advertising content is served on a one-to-one basis.

4. Data Orchestration: Content is delivered to fans at the right time and through the best channel with effectiveness measured.

Rainer Geier, EVP, Fan Engagement at Sportradar, said: “The crumbling of the third-party cookie represents a significant opportunity for rightsholders and brands to gain a greater understanding of fans, while also enabling more efficient and seamless delivery of digital advertising content.

“We are the industry leader and partner to many clients around the world, which has allowed us to gather the most comprehensive understanding of fan behaviour and insights. Sportradar FanID is an example of how we are extending our innovative capabilities, and it will serve as a catalyst for further product innovation and increased monetization potential.”

For further information and a video presentation, please visit: https://sportradar.com/media-tech/fanid/

About Sportradar 
Sportradar Group AG (NASDAQ: SRAD), founded in 2001, is a leading global sports technology company creating immersive experiences for sports fans and bettors. Positioned at the intersection of the sports, media and betting industries, the company provides sports federations, news media, consumer platforms and sports betting operators with a best-in-class range of solutions to help grow their business. As the trusted partner of organizations like the ATP, NBA, NHL, MLB, NASCAR, UEFA, FIFA and Bundesliga, Sportradar covers close to a million events annually across all major sports. With deep industry relationships and expertise, Sportradar is not just redefining the sports fan experience, it also safeguards sports through its Integrity Services division and advocacy for an integrity-driven environment for all involved.

For more information about Sportradar, please visit www.sportradar.com

Sportradar Contacts 

Press Contact:  
Sandra Lee 
press@sportradar.com

Investor Relations Contact: 
Jim Bombassei
Christin Armacost, CFA 
Investor.relations@sportradar.com 


Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

THỦ THUẬT HAY

Dành cho người mới học tiếng Trung: 7 phần mềm dịch tiếng Trung tốt nhất

Học tiếng Trung là một việc làm đầy thử thách, đặc biệt là đối với những người mới bắt đầu. Tuy nhiên, với sự phát triển của công nghệ việc học tiếng Trung trở nên dễ dàng hơn với sự hỗ trợ của các phần mềm dịch tiếng

Làm thế nào để có thể tìm lại lịch sử web bị xóa của trình duyệt?

Câu trả lời đơn giản chính là History Search, một tiện ích có khả năng lưu trữ và quản lý lịch sử duyệt web của bạn ngay cả khi bạn sử dụng chế độ ẩn danh. Với tiện ích vô cùng hữu ích này, bạn có thể dễ dàng tìm đến

Jquery j360 - Hiển thị sản phẩm 360 độ

Plugin j360 phù hợp giới thiệu sản phẩm cho các Website thương mại điện tử. Bạn có thể hiển thị sản phẩm 3D quay 360 độ.

Mời tải và dùng thử gói icon của Galaxy S8: Tối giản hoá mọi thứ

Galaxy S8 gần đây đã bị rò rỉ rất nhiều, từ hình ảnh, cho đến cả video khi đang hoạt động. Mới đây nhất, giao diện launcher và bộ icon của siêu phẩm này cũng đã xuất hiện trên mạng, không những thế, các nhà phát triển

Cách bật chế độ dark mode trên YouTube dành cho smartphone

Như thông tin đã chia sẻ ở bài viết trước, Google đang tiến hành cập nhật giao diện nền tối cho YouTube lần lượt theo từng tài khoản. Sau đây, mình sẽ hướng dẫn các bạn cách bật chế độ dark mode để tiện sử dụng hơn khi

ĐÁNH GIÁ NHANH

Giá 269,9 triệu đồng, Triumph Trident 660 có gì đáng để người mới chơi mô tô lựa chọn?

Triumph Trident 660 là mẫu xe entry-level của hãng xe Anh Quốc, sở hữu thiết kế tân hoài cổ cùng nhiều trang bị hiện đại. Xe có cảm giác vận hành thú vị phù hợp với người mới chơi.

Thử Benchmark và chơi game với ASUS ROG Zephyrus

ROG Zephyrus là dòng laptop chơi games mới của ASUS, chiếc máy này gây ấn tượng mạnh khi là chiếc máy mỏng nhất thế giới (chỉ 17.9 mm) sử dụng card đồ họa NVIDIA GeForce GTX 1080 . ROG Zephyrus chính là lời đáp cho một

Đánh giá điện thoại Xiaomi Mi 8: có hối hận sau hơn 3 tháng sử dụng?

Điện thoại Xiaomi Mi 8 chính hãng là chiếc flagship được người dùng cũng như giới chuyên môn đánh giá khá cao, là đối thủ trực tiếp của iPhone X nhưng mức giá chỉ hơn 9 triệu đồng tại TCNShop. Hôm nay tôi sẽ đánh giá