Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

ST. GALLEN, Switzerland, Jan. 16, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Sportradar (NASDAQ: SRAD) today announced the launch of Sportradar FanID, a unique, end-to-end first-party marketing solution combining the first data clean room for the sports industry with the company’s proprietary marketing activation technology, to offer rightsholders and brands personalized fan engagement in a post-third-party cookie world.

Sportradar is well positioned to provide this solution to brands and rightsholders by leveraging the power of its vast network of global clients and partners. Together with the company’s unparalleled data coverage and sophisticated advertising technology, it can deliver sports fan insights that are deeper and more contextually relevant for such companies to monetize against.

The anticipated removal of third-party cookies in 2024 is compelling marketers to find alternative methods for collecting and leveraging data to connect with consumers. Sportradar’s data clean room addresses this challenge for the sports industry, allowing multiple parties to collaborate on first-party datasets. Created using confidential cloud computing technology, it provides a secure and privacy compliant way to reach sports fans at scale.

Sportradar FanID benefits rightsholders by providing a greater understanding of fans’ interests and purchase intent, while enhancing the value they provide sponsors. For brands, Sportradar FanID facilitates scalable, direct engagement with fans through personalized, timely and relevant ads.

The Sportradar FanID process includes:

1. Data Collection: Rightsholders and brands embed interactive tools into their digital channels to capture first-party data.

2. Data Connection: Collected data sets are shared in the data clean room to create comprehensive and anonymized fan profiles.

3. Data Activation: Leveraging proprietary marketing activation technology, relevant and personalized digital advertising content is served on a one-to-one basis.

4. Data Orchestration: Content is delivered to fans at the right time and through the best channel with effectiveness measured.

Rainer Geier, EVP, Fan Engagement at Sportradar, said: “The crumbling of the third-party cookie represents a significant opportunity for rightsholders and brands to gain a greater understanding of fans, while also enabling more efficient and seamless delivery of digital advertising content.

“We are the industry leader and partner to many clients around the world, which has allowed us to gather the most comprehensive understanding of fan behaviour and insights. Sportradar FanID is an example of how we are extending our innovative capabilities, and it will serve as a catalyst for further product innovation and increased monetization potential.”

For further information and a video presentation, please visit: https://sportradar.com/media-tech/fanid/

About Sportradar 
Sportradar Group AG (NASDAQ: SRAD), founded in 2001, is a leading global sports technology company creating immersive experiences for sports fans and bettors. Positioned at the intersection of the sports, media and betting industries, the company provides sports federations, news media, consumer platforms and sports betting operators with a best-in-class range of solutions to help grow their business. As the trusted partner of organizations like the ATP, NBA, NHL, MLB, NASCAR, UEFA, FIFA and Bundesliga, Sportradar covers close to a million events annually across all major sports. With deep industry relationships and expertise, Sportradar is not just redefining the sports fan experience, it also safeguards sports through its Integrity Services division and advocacy for an integrity-driven environment for all involved.

For more information about Sportradar, please visit www.sportradar.com

Sportradar Contacts 

Press Contact:  
Sandra Lee 
press@sportradar.com

Investor Relations Contact: 
Jim Bombassei
Christin Armacost, CFA 
Investor.relations@sportradar.com 


Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

THỦ THUẬT HAY

16 công cụ miễn phí và phổ biến nhất để tạo ổ đĩa ảo

Ý tưởng của việc tạo ra một file chứa bản sao chính xác của bất kỳ đĩa CD-ROM nào và có thể lưu trữ được ở bất cứ đâu trên hệ thống của bạn là một phát minh tuyệt vời. Điều này giúp người dùng thu thập hoặc sao lưu các

Khắc phục sự cố thường gặp với Facebook Messenger

Thỉnh thoảng trong lúc nhắn tin, bạn sẽ gặp trường hợp không thể gửi sticker, hình ảnh cho bạn bè. Trong trường hợp này, nguyên nhân phổ biến nhất có thể do tình trạng kết nối mạng gặp vấn đề đột xuất, lúc này hãy chờ

Cách tải ứng dụng học online trên điện thoại và máy tính bảng Huawei

Bạn muốn tải Zoom, Google Meet, Microsoft Teams trên điện thoại và máy tính bảng Huawei của mình? Tham khảo cách tải ứng dụng học online trên điện thoại và máy tính bảng Huawei nhé...

Hướng dẫn xem ai phớt lờ lời mời kết bạn Facebook

Chỉ với vài thao tác đơn giản, bạn có thể biết được ai đã phớt lờ hoặc từ chối lời mời kết bạn trên Facebook. Tính năng này hiện có sẵn trên máy tính lẫn smartphone.

WP - Giao diện thời trang Pandora — Responsive WooCommerce HTML5 Theme

Pandora phiên bản giao diện thời trang được tích hợp mã nguồn mở Wordpress (WooCommerce). Tích hợp nhiều chức năng cần có hoạt động một Shop bán giày vừa và nhỏ, ngoài ra Pandora có Module đa ngôn ngữ hệ quản trị đơn

ĐÁNH GIÁ NHANH

Mở hộp Audeze LCDi4: Tai nghe in-ear từ phẳng tuyệt vời nhất

Hình ảnh anh em thấy trong bài này là quá trình mở hộp chiếc tai nghe in-ear mình cho là đỉnh nhất hiện nay. Chiếc LCDi4 của Audeze dùng công nghệ từ phẳng, sản xuất bằng tay ở California và đang bán với số lượng giới

Trên tay Bộ sạc nhanh Baseus GaN2 Pro Quick Charger 65W: Đẹp, xịn, đầy công nghệ

Baseus GaN2 Pro là bộ sạc thế hệ tiếp theo của dòng sạc đa năng sử dụng công nghệ GAN, bộ sạc nhanh Baseus GaN2 Pro chứa đựng nhiều công nghệ trong một thân hình nhỏ gọn nhưng vô cùng mạnh mẽ về công suất, đáp dứng

Đánh giá chi tiết Redmi 5 Plus: Smartphone giá rẻ, pin trâu, cấu hình tốt

Redmi 5 Plus có 3 phiên bản đen, xanh dương và vàng đồng. Chiếc mình đang dùng để đánh giá chi tiết là phiên bản màu đen. Cảm giác của mình khi cầm chiếc điện thoại này trên tay chính là hơi to và rất đằm tay.