Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

ST. GALLEN, Switzerland, Jan. 16, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Sportradar (NASDAQ: SRAD) today announced the launch of Sportradar FanID, a unique, end-to-end first-party marketing solution combining the first data clean room for the sports industry with the company’s proprietary marketing activation technology, to offer rightsholders and brands personalized fan engagement in a post-third-party cookie world.

Sportradar is well positioned to provide this solution to brands and rightsholders by leveraging the power of its vast network of global clients and partners. Together with the company’s unparalleled data coverage and sophisticated advertising technology, it can deliver sports fan insights that are deeper and more contextually relevant for such companies to monetize against.

The anticipated removal of third-party cookies in 2024 is compelling marketers to find alternative methods for collecting and leveraging data to connect with consumers. Sportradar’s data clean room addresses this challenge for the sports industry, allowing multiple parties to collaborate on first-party datasets. Created using confidential cloud computing technology, it provides a secure and privacy compliant way to reach sports fans at scale.

Sportradar FanID benefits rightsholders by providing a greater understanding of fans’ interests and purchase intent, while enhancing the value they provide sponsors. For brands, Sportradar FanID facilitates scalable, direct engagement with fans through personalized, timely and relevant ads.

The Sportradar FanID process includes:

1. Data Collection: Rightsholders and brands embed interactive tools into their digital channels to capture first-party data.

2. Data Connection: Collected data sets are shared in the data clean room to create comprehensive and anonymized fan profiles.

3. Data Activation: Leveraging proprietary marketing activation technology, relevant and personalized digital advertising content is served on a one-to-one basis.

4. Data Orchestration: Content is delivered to fans at the right time and through the best channel with effectiveness measured.

Rainer Geier, EVP, Fan Engagement at Sportradar, said: “The crumbling of the third-party cookie represents a significant opportunity for rightsholders and brands to gain a greater understanding of fans, while also enabling more efficient and seamless delivery of digital advertising content.

“We are the industry leader and partner to many clients around the world, which has allowed us to gather the most comprehensive understanding of fan behaviour and insights. Sportradar FanID is an example of how we are extending our innovative capabilities, and it will serve as a catalyst for further product innovation and increased monetization potential.”

For further information and a video presentation, please visit: https://sportradar.com/media-tech/fanid/

About Sportradar 
Sportradar Group AG (NASDAQ: SRAD), founded in 2001, is a leading global sports technology company creating immersive experiences for sports fans and bettors. Positioned at the intersection of the sports, media and betting industries, the company provides sports federations, news media, consumer platforms and sports betting operators with a best-in-class range of solutions to help grow their business. As the trusted partner of organizations like the ATP, NBA, NHL, MLB, NASCAR, UEFA, FIFA and Bundesliga, Sportradar covers close to a million events annually across all major sports. With deep industry relationships and expertise, Sportradar is not just redefining the sports fan experience, it also safeguards sports through its Integrity Services division and advocacy for an integrity-driven environment for all involved.

For more information about Sportradar, please visit www.sportradar.com

Sportradar Contacts 

Press Contact:  
Sandra Lee 
press@sportradar.com

Investor Relations Contact: 
Jim Bombassei
Christin Armacost, CFA 
Investor.relations@sportradar.com 


Sportradar Launches FanID Connecting Rightsholders and Brands with Sports Fans in a Post-Cookie World

THỦ THUẬT HAY

8 ứng dụng cần thiết và hữu ích phải có khi sử dụng smartphone

Mục đích của bài viết này chính là nơi để các bạn thảo luận và đề xuất những ứng dụng mà bạn thấy cần thiết và hữu ích mà phải có khi sử dụng smartphone

Đăng nhập Gmail trên điện thoại Samsung S8, J7, J5 một cách dễ dàng

Chỉ cần có kết nối WiFi hoặc 3G, 4G là người dùng đã có thể đăng nhập Gmail trên điện thoại Samsung để check mail mọi lúc, mọi nơi.

Cách cải thiện hiệu suất iPhone và tăng thời gian sử dụng pin

Cho dù là bạn đang sở hữu một chiếc iPhone 6S đời mới hay chỉ là một chiếc iPhone đời cũ từ vài năm trước, chúng tôi có hai điều muốn cam kết với bạn rằng: Ai cũng muốn điện thoại của mình trở nên nhanh hơn, hiệu suất

Reset Win 10 mất bao lâu?

Reset Win 10 là cách đơn giản nhất để tối ưu và cải thiện hệ thống windows, giúp thiết bị của bạn hoạt động trở nên tốt hơn. Tuy nhiên có khá nhiều bạn đọc băn khoăn thời gian Reset Win 10 mất bao lâu? và bài viết dưới

Hướng dẫn làm ảnh 3D bằng PowerPoint cực dễ chỉ với thao tác click chuột

Một bản thuyết trình sẽ bị trừ điểm ngay nếu quá nhiều text. Một bản thuyết trình nhàm chán cũng sẽ không thu hút được người xem. Vậy phải làm cách nào để bản thuyết trình thêm sống động?

ĐÁNH GIÁ NHANH

Đánh giá toàn diện 2018 Honda CB300R giá 102 triệu đồng

2018 Honda CB300R, một sản phẩm mang nhiều mới lạ, được Honda sản xuất trong khuôn dáng của mẫu xe Neo Sports Café (xe Café thể thao đời mới). Đây cũng là dáng dấp mà Honda đang áp dụng cho cả CB150R và CB1000R.

Đánh giá Huawei Nova 2i: Thiết kế đẹp, màn hình FullView xem đã, hiệu năng tốt, xóa phông ổn

Được giới thiệu tại thị trường Việt Nam vào ngày 10/10 và 'lên kệ' vào ngày 21/10, Huawei Nova 2i đã tạo được cơn sốt thật sự khi mang đến cho người dùng rất nhiều lợi ích trong tầm giá chỉ 6 triệu đồng.

[Đánh giá] Asus X99-A II - Hiệu năng tương đối, giá tốt

Nền tảng X99 được thiết kế cho những chuyên gia, những người dùng đòi hỏi sức mạnh của nhiều nhân. Tuy nhiên, các nhà sản xuất bo mạch chủ không chú trọng nhiều đến những sản phẩm này, bởi số lượng người dùng quá ít.