Future Minerals Forum Advances Global Discussion on Clean Energy Transition

RIYADH, Saudi Arabia, Dec. 26, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- The Future Minerals Forum (FMF), scheduled to take place 9-11 January in Riyadh, Saudi Arabia, today announced three new strategic partnerships to inform the global discourse on minerals and their critical role in sustainable global development and the need to transition to new energy sources. The new partnerships with CRU Group, Global AI and Wood Mackenzie will deliver business intelligence and insights in a series of studies to be published ahead of FMF. They complement existing partnerships with McKinsey & Company, Payne Institute for Public Policy, Clareo-DPI and Baker Institute.

Wood Mackenzie is embarking on a pivotal study to define the super region's potential. The white paper will identify key drivers for the creation of sustainable value chains as well as highlight the current challenges facing the global minerals and how they affect the minerals industry across this resource-rich area. This report will serve as a crucial guide for stakeholders by establishing the foundations for what can be achieved from governmental and market collaboration as the region looks to unlock its resource potential to better enable the energy transition.

Global AI is set to conduct a comprehensive global sentiment analysis using state-of-the-art artificial intelligence, focusing on mining and mineral operations across the Super Region. This analysis aims to shed light on societal perceptions to inform dialogue on the roles governments, the private sector, and civil society must play in securing social license to operate, ensuring mining operations deliver tangible benefit local communities and minimize impact on the environment.

Meanwhile, CRU's report will highlight the urgency of addressing critical mineral bottlenecks to meet climate goals, with a focus on the Middle East, Africa, and Central Asia as key future suppliers.

Together, these insights all align with FMF's mission to enable the development of sustainable mineral industries, place the Super Region at the forefront of the global minerals conversation, and shape responsible mining practices. FMF, as a government-led, multi-stakeholder platform, aims to catalyze dialogue among industry leaders, policymakers, and stakeholders to drive progress toward a more sustainable and prosperous future in mineral development.


Media Contact: Omar Shereen E: Omar.Shereen@fleishman.com M: +966 50 663 0489


Future Minerals Forum Advances Global Discussion on Clean Energy Transition

THỦ THUẬT HAY

Cách thay đổi ngôn ngữ trên trình duyệt Cốc Cốc

Trên trình duyệt Cốc Cốc theo mặc định, ngôn ngữ sử dụng của trình duyệt sẽ là Tiếng Việt. Tuy nhiên nếu bạn muốn thêm ngôn ngữ khác cho trình duyệt thì làm thế nào?

2 tiện ích phóng to hình ảnh bất kì cho Facebook trên máy tính

Sử dụng Facebook trên máy tính không có sẵn tính năng phóng to hình ảnh nên thông thường bạn cần tải ảnh về máy mỗi khi muốn soi một chi tiết nào đó trong ảnh

Khắc phục lỗi mất âm thanh khi gọi điện thoại Samsung

Nhiều người dùng báo cáo rằng khi họ đang sử dụng các sản phẩm thuộc dòng Galaxy của Samsung, họ thường xuyên gặp phải lỗi mất âm thanh khi gọi điện thoại.

Hướng dẫn làm bánh bông lan ngon tuyệt bằng nồi chiên không dầu

Bánh bông lan là một món ăn vặt được rất nhiều người ưa chuộng. Nếu biết cách làm bánh bông lan bằng nồi chiên không dầu, bạn có thể tạo ra những chiếc bánh thơm ngon chỉ trong nháy mắt.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Trên tay Sony Xperia XZ3: Review camera đơn duy nhất

Sony Xperia XZ3 vừa xuất hiện trên thị trường. Mặc dù chỉ có duy nhất một camera ở mặt sau nhưng không kém phần nổi bật. Bài phân tích dưới đây sẽ giúp bạn hiểu rõ hơn.

Đánh giá Realme U1: Thiết kế tốt, cấu hình khá, mức giá phải chăng

Trong vài tháng qua, dòng smartphone thương hiệu con của OPPO – Realme đã bất ngờ trỗi dậy mạnh mẽ và cạnh trang ngang ngửa với nhiều sản phẩm đến từ Xiaomi.

HP LaserJet Pro MFP M130nw: giải pháp in ấn tiết kiệm cho doanh nghiệp

Lựa chọn một chiếc máy in cho văn phòng hoặc gia đình là một vấn đề nhiều người quan tâm đến. Trong đó đối tượng khách hàng doanh nghiệp thì yếu tố giá thành và tính năng được đặt lên hàng đầu. Nếu như ‘hầu bao’ của