A new report from the Access to Medicine Foundation reveals how patient-focused pharma companies' access efforts are

AMSTERDAM, Sept. 10, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- The latest report from the Access to Medicine Foundation takes a first-ever look at the critical issue of how some of the largest pharmaceutical companies are reaching patients worldwide, especially in low- and middle-income countries (LMICs).

Ahead of the 2024 Access to Medicine Index, the Foundation examined the patient reach commitments and measurement approaches of the 20 companies that will be ranked in the upcoming Index in November. The analysis identified 42 unique approaches to measuring patient reach, each with varying degrees of comprehensiveness. Companies like AstraZeneca, Novartis, and Roche are leading the way with more nuanced approaches that go beyond simply tracking sales, enhancing the accuracy of their patient reach calculations. The report also emphasises that while many companies have set ambitious goals for reaching more patients in LMICs, these commitments could benefit from further refinement in order to drive real change.

What does the report find?

Encouragingly, 19 of the 20 companies assessed have reported using approaches to track the patients they reach with their essential medicines in LMICs, with the exception of AbbVie. However, these approaches vary widely.

Notably, many pharmaceutical companies set ambitious goals and make public commitments to expand their global patient reach, particularly in LMICs. A few of these commitments, including those set by Bayer, GSK and Johnson & Johnson, are clear, measurable and ambitious, with targets aligned with high global disease burdens.

However, findings also reveal significant potential for companies to refine their commitments and better their efforts to reach those in need. For example, the major insulin manufacturers—Eli Lilly, Novo Nordisk, and Sanofi—control over 90% of the market share and have pledged to expand access to their products in LMICs. Yet, their commitments collectively address only 1% of the diabetes prevalence within the 113 LMICs in the scope of the Index, which currently stands at over 350 million cases out of the global 525 million cases, according to Global Burden of Disease data from 2021.

“We have seen that the pharmaceutical industry is making ambitious commitments to reach more patients worldwide. However, this report reveals that there is still much work to be done in achieving meaningful impact and calls for urgent steps to ensure lifesaving products reach every patient, everywhere.”                    

- Jayasree K. Iyer, CEO, Access to Medicine Foundation.

Next steps

To address chronic health inequity, the pharma industry and its partners must embed patient reach at the core of their business and partnerships. Using the key findings and recommendations identified in the Foundation's report, companies can strengthen and expand their current approaches, as well as collaborate and learn from one another.

Contact: Divya Verma, Head of Communication

dverma@accesstomedicinefoundation.org / +31 (0) 20 215 3535


A new report from the Access to Medicine Foundation reveals how patient-focused pharma companies' access efforts are

THỦ THUẬT HAY

Làm thế nào để Tìm hình ảnh tương tự trên Internet?

Hình ảnh đã trở thành một phần tất yếu của thế giới internet. Cho dù bạn đang duyệt một nền tảng truyền thông xã hội, trang blog hay cửa hàng thương mại điện tử, bạn chắc chắn sẽ bắt gặp hình ảnh. Lý do đằng sau việc sử

Thẻ từ ATM sẽ không dùng được sau 31/12/2021. Làm thế nào để chuyển sang thẻ ATM gắn chip?

Gần đây nhiều ngân hàng đã thông báo về việc ngừng sử dụng thẻ từ ATM sau ngày 31/12/2021, thay vào đó sẽ sử dụng thẻ chip.

Hướng dẫn cách loại bỏ thông tin cá nhân khỏi bức ảnh trong Windows 10

Những bức ảnh kỹ thuật số sẽ chứa các dữ liệu EXIF với thông tin về tên máy ảnh thực hiện, thời gian, độ phân giải và thậm chí tọa độ GPS đối với máy ảnh (hoặc điện thoại) cho phép gắn thẻ địa lý.

Cách kích hoạt tùy chọn nhà phát triển trên Galaxy S9 / Galaxy S9+

Mặc định, các tùy chọn nhà phát triển sẽ được ẩn đi trong cài đặt do nhà sản xuất lo sợ người dùng khi tinh chỉnh sai có thể gây ảnh hưởng tiêu cực tới hiệu suất của điện thoại. Nhưng nếu bạn là một người dùng am hiểu,

Thông tin chi tiết về tính năng chặn quảng cáo trên Chrome 64 của Google

Gọi là tính năng chặn quảng cáo nhưng không phải tất cả các quảng cáo hiển thị khi bạn lướt web đều bị loại bỏ, cũng không phải chặn luôn tất cả quảng cáo trong YouTube như sử dụng Adblock.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Suzuki Ertiga - Đơn giản, rộng rãi và bền bỉ

Là xe Nhật nhập khẩu nguyên chiếc nhưng Suzuki Ertiga có giá bán chỉ từ 639 triệu đồng, thấp hơn đáng kể so với đối thủ cùng phân khúc. Nhờ mức giá hợp lý và công nghệ tiết kiệm...

Đánh giá Samsung Galaxy A8 2018: thay đổi khá rõ rệt về mặt trải nghiệm người dùng

Và với Galaxy A 2018 mà cụ thể là Galaxy A8 2018, sự nhạy bén trong xu hướng thiết kế và khả năng tạo dựng sản phẩm của Samsung một lần nữa áp dụng thành công cho sản phẩm này.

So sánh iPad 10.2 2021 và iPad 10.2 2020: Có điểm gì khác biệt, có nên nâng cấp?

Ngày 14/9 vừa qua Apple đã giới thiệu iPad thế hệ 9 với mức giá hợp lý và iPad mini 6. Nếu iPad mini 6 tập trung vào thiết kế thì iPad 10.2 2021 lại được nâng cấp về phần cứng và tính năng. Vậy giữa phiên bản 2021 và