SportBusiness: Sponsorship Works Award to Capgemini for Ryder Cup partnership



LONDON, Feb. 05, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- The award aims to recognise the most creative and impactful sponsorship activations in the international sports landscape

Capgemini’s sponsorship campaign for the latest edition of the Ryder Cup has won the inaugural Sponsorship Works Award from SportBusiness. Capgemini is a global partner of the Ryder Cup until 2027. ‘Outcome IQ’, part of the company’s innovative technology-based sponsorship activation at the most prestigious team golf tournament, was selected through a public vote among three finalists.  

The customised tool, which combines artificial intelligence (AI) with in-depth knowledge of the game, provided a comprehensive analysis of play, enabling fans to review past player performances and predict how different team pairings might play out during the actual competition. SportBusiness launched the Sponsorship Works Award last year to recognise the most creative and innovative sponsorship activations in the global sports industry.  

Sponsorship Works Award: A prize for innovation  
Capgemini’s campaign outperformed strong competition from a targeted Paddy Power campaign at the World Darts Championship and an initiative by Orange France and Havas Play at the Paris 2024 OlympicsCapgemini was supported by the agency rEvolution, as well as internal partnership and technology teams from the Ryder Cup, in launching ‘Outcome IQ’. 

The SportBusiness Sponsorship editorial team and event partner SponsorLab selected the top three activations based on criteria such as ‘creativity and innovation’ and ‘performance against results,’ while also considering other, less tangible qualities. SponsorLab is an online performance management platform designed to help brands, agencies and rights holders establish more effective partnerships.  

A model example of technological integration in sport  
The company’s founder and CEO, Bruce Cook, shared his critical perspective on the winner, seeing it as a highly successful example of technological integration. “It’s really difficult to create a new piece of tech that isn’t just a gimmick but is meaningful for both the fans and the media, especially with something like the Ryder Cup where all the focus is on the red and blue scores,” he said. 

He then added: “Capgemini’s AI-powered ‘Outcome IQ’ probability graphics featured 41 times in the broadcast coverage and only had a contractual obligation for 15 times. That says it really enhanced the broadcasts while achieving a huge reach in terms of media exposure. Their external PR and digital content also proved incredibly effective alongside a strong staff engagement programme. A very comprehensive campaign,” he added. 

The judging panel shortlisted candidates from 27 different case studies published by SportBusiness Sponsorship in 2024. These case studies provided a detailed analysis of the planning, execution and results of some of the most innovative campaigns delivered by agencies and rights holders across the industry.  

The future of Sponsorship Works  
SportBusiness Sponsorship is already publishing case studies for consideration for the 2025 Sponsorship Works Award.

For more information:
Press Office LaPresse - ufficio.stampa@lapresse.it

A photo accompanying this announcement is available at https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/b2da3dc1-6ec5-42a5-95b8-e7601ed5a19c


SportBusiness: Sponsorship Works Award to Capgemini for Ryder Cup partnership

THỦ THUẬT HAY

Xử lý như thế nào khi iCloud báo đầy bộ nhớ?

iCloud là dịch vụ lưu trữ trực tuyến được Apple cung cấp nhằm đồng bộ và sao lưu dữ liệu. Và một lúc nào đó, bạn sẽ bắt gặp thông báo bộ nhớ...

Hướng dẫn cách sử dụng Cốc Cốc Map trên điện thoại

Những dữ liệu của Cốc Cốc Map luôn được cập nhật liên tục với những địa điểm mới, những nhận xét và đánh giá của người dùng tới những địa điểm đó, để những tính năng trên có thể hoạt động, bạn cần đăng nhập vào Cốc Cốc

Cách chia sẻ hình ảnh, video từ iPhone qua Android

Các smartphone không cùng nền tảng như iPhone và Android không có sẵn chức năng chia sẻ hình ảnh, tập tin cho nhau mà bạn bắt buộc phải cài đặt một ứng dụng bên ngoài để thực hiện. Send Anywhere là ứng dụng cho phép

6 mẹo giải phóng không gian lưu trữ cho Gmail

Trong Gmail, thư công việc, thư spam, thư được gửi đến từ những trang web bạn đăng ký, tất cả đều tích tụ mỗi ngày và dần chiếm hết không gian lưu trữ. Hãy áp dụng những mẹo sau đây để giải phóng không gian cho Gmail.

Thử ngay tính năng tiết kiệm dữ liệu "chính hãng" Facebook

Facebook đang thử nghiệm tính năng tiết kiệm dữ liệu mạng khi người dùng sử dụng Facebook trên điện thoại Android. Hướng dẫn các bạn thử ngay tính năng này.

ĐÁNH GIÁ NHANH

Trên tay iPhone 12 Pro và đánh giá nhanh thiết kế

Những chiếc iPhone 12 mình trên tay trong đêm nay là iPhone 12 Pro và iPhone 12 với đủ màu sắc do ShopDunk mang về. Viền thép trên iPhone 12 Pro rất dễ bám vân tay, đặc biệt ở bản màu xám graphite nhưng cứng cáp và rất

Đánh giá OnePlus 5 - Chiếc điện thoại giống tất cả

Bản Oneplus 5 này đã thay đổi về quan điểm chiếc siêu điện thoại giá rẻ đến từ Trung Quốc này, xu hướng giống các siêu phẩm đang bị lạm dụng quá đà đã làm giảm sự húng thú của khách hàng.

Đánh giá Samsung Gear VR 2017: Tương lai của thực tế ảo

Điểm khác biệt lớn nhất so với phiên bản trước chính là bổ sung thêm phụ kiện điều khiển cầm tay, đây chính là câu trả lời cho sản phẩm Daydream VR cùng bộ điều khiển được Google tung ra trước đó.